Jak koronawirus wpływa na przemysł modowy

0
52
covid-19
Giorgio Armani RTW Fall 2020

Koronawirus

Globalne rozprzestrzenianie się koronawirusa nieustannie wpływa na przemysł modowy. COVID-19 stale rozprzestrzenia się na całym świecie, odkąd pojawił się w Wuhan City w chińskiej prowincji Hubei. W chwili obecnej (3 kwiecień 2020) statystyki mówią o około 1 033 478 przypadków i 54 369 zgonów na całym świecie. Stany Zjednoczone mają obecnie największą liczbę przypadków – ponad 245,000. Wiele narodów europejskich, w tym Francja, Hiszpania, Niemcy czy Włochy z 3 największą liczbą przypadków na świecie – ponad 115 000, jest częściowo lub całkowicie zablokowanych w celu powstrzymania wirusa.

Wpływ koronawirusa na modę

Wirus w coraz większym stopniu wywiera negatywny wpływ na branżę modową, eskalacja nastąpiła w połowie jesiennego sezonu mody 2020 powodując, że marki i domy projektowe odwołują lub odkładają nadchodzące pokazy. Główne wydarzenia, w tym Met Gala i nagrody CFDA, również zostały przełożone na czas nieokreślony. Domy modowe na całym świecie, w tym Nordstrom, Neiman Marcus, Macy’s, Selfridges i Saks Fifth Avenue zamknęły swoje drzwi. W miarę rozprzestrzeniania się wirusa wiele znanych postaci potwierdziło pozytywny wynik testu na COVID-19, w tym aktorzy Tom Hanks, Rita Wilson i Idris Elba, założyciel Something Navy Arielle Charnas, Prince Charles i premier Wielkiej Brytanii Boris Johnson.

koronawirus

Wsparcie dla osób zarażonych COVID-19

Wiele wpływowych postaci i projektantów mody jednoczy się, aby zebrać fundusze na walkę z globalnym rozprzestrzenianiem się COVID-19, przekazują pieniądze lub zasoby włoskim szpitalom i instytucjom. Włosi są trzecim największym ogniskiem COVID-19 na świecie, a liczba przypadków sięgnęła ponad 115 000 (3 kwiecień 2020). Rośnie jednak liczba dobroczyńców jak np. luksusowa grupa Kering, która przekazała 2 miliony euro włoskim organizacjom opieki zdrowotnej, oraz LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, który produkuje środki do dezynfekcji rąk we wszystkich swoich obiektach perfumeryjnych i kosmetycznych, aby przekazać je francuskim organom zdrowia. Chiara Ferragni i jej mąż Fedez uruchomili 9 marca zbiórkę pieniędzy GoFundMe – przekazując osobistą darowiznę w wysokości 100 000 euro, aby zebrać pieniądze na stworzenie nowych łóżek szpitalnych w obszarach intensywnej opieki medycznej w szpitalu San Raffaele w Mediolanie. Zgromadzili ponad 4 miliony euro. Inni zaangażowani w tą zbiórkę to Giorgio Armani, Donatella Versace, Marco Bizzarri z Gucci i Remo Ruffini z Moncler.

Biznes modowy niewątpliwie został mocno dotknięty koronawirusem, jednak jednoczy się jak nigdy, we wspólnym celu zwalczenia COVID-19.

ZOSTAW KOMENTARZ